AriBri.reismee.nl

Lynnwood <> Winthrop

We zijn gisteren zeer bijtijds ons kribbetje ingedoken, rondom 20:30 lagen we beide plat, vermoeid door de reis en de lange dag daarop volgend (tijdsverschil van 9.00 uur).

Na een uitgebreid ontbijt gingen we omstreek 09:30 op pad. De reis verliep zeer voorspoedig en al gauw stonden we op de ferry naar Whidbey Island, dit was even een ander pontje dan Maassluis<>Rozenburg. Wij moesten bovenlangs en waren 2e in rij en moesten stoppen op de afrit wat best wel redelijk stijl was. Aangekomen op Whibey wat een 15 min duurde tufte we vrolijk en op ons akkertje verder. Tussendoor nog even een tussenstop gedaan bij Coupeville waar een leuk authentiek straatje aan het water lag. Het was inderdaad een straatje want meer dan 15 oude huisjes was het ook niet.

Hierna doorgetrokken naar de Decepion Pass Bridge welke wel indrukwekkend was. Nadat wij deze ook nog even te voet hebben overwonnen en de nodige foto’s te hebben gemaakt belanden wij zo weer op het vaste land.

Ergens onderweg maar even een Wallmarkt binnen gegaan om een koelbox en de nodige versnaperingen alsmede wat te eten aan te schaffen.

Het weer is heerlijk, zo rond de 23 gr. en zeer aangenaam, onze lunch onderweg langs de weg genuttigd en vrolijk verders gegaan.

We gingen dwars door een bergketen waar we zelfs in de sneeuw terecht kwamen, heel maf dus met deze temperaturen maar wel een ontzettend mooie route waar we volop van genoten.

Uiteindelijk ons schromelijk verkeken op de reistijd door de bergen zijn we omstreeks 19:00 gestopt in Winthrop waar we in een fantastische Inn zitten met een balkon wat regelrecht uitkijkt op een riviertje, echt helemaal fantastisch.

Dit is een plaatsje wat in de zgn. oude stijl gehouden wordt en wat we morgenochtend maar even verder gaan bekijken, we lopen nml. zwaar voor op ons geplande reisschema dus we zetten er even de rem op.