AriBri.reismee.nl

Long Beach <> Lake Quinault

Vandaag werden we wakker in een grijze druilerige wereld. Na het mooie weer wat we de laatste dagen gewend waren was dit niet zo gezellig, maar ja niets aan te doen, we gaan weer verder.

Zoals gewoonlijk rond 9.30 vertrokken richting Lake Quinault. We hebben erg op ons gemakje een toeristische route genomen. We kwamen o.a. langs diverse Cranberry velden en ook langs een fabriek van Ocean Spray, wel grappig ineens een grote fabriek langs de weg in the middle of nowhere. Ondanks de regen hebben we een ontzettend mooi landschap aan ons voorbij zien trekken. Helaas was het geen weer om te gaan wandelen, dus ons wandelingetje hebben we vandaag maar in een supermarkt gedaan. Het blijft altijd leuk te zien wat er in de schappen staat. Zoals gekookte reepjes varkenszwoerd/vet ingelegd in azijn. Brrrr ik moet er niet aan denken dat te moeten of willen eten. Na onze broodnodige boodschapjes hebben we weer een plekje opgezocht voor ons kofferbaklunch, deze keer onder een overkapping tegen de regen.

Rond een uur of half 3 aangekomen bij Lake Quinault . Daar gestopt bij het plaatselijke museumpje, heel klein, erg leuk en een heel vriendelijke meneer die uitleg heeft gegeven over de geschiedenis van de plaats. Eigenlijk waren er ook niet veel overnachtingsmogelijkheden in deze plaats, ondanks het feit dat er veel toeristen op af komen. De Lake Quinault Lodge zit het hele jaar volgeboekt, de meneer van het museum raadde ons aan om verder te rijden naar Forks zo’n 65 mile verder, daar was meer. Gelukkig waren wij zo eigenwijs om bij een Inn een klein stukje verder even te gaan kijken en daar zitten wij nu. Een heerlijke mooie omgeving, aan het uiterste smalle puntje meer. Gelukkig was het ook even droog, dus hebben we een klein rondje kunnen lopen. We zitten hier aan het begin van Olympic National Forrest, een regenwoud. Een ontzettend dicht bos, veel bomen bedekt met mos en geen stukje grond is er vrij, er staan overal varens, bosbessen- en bramenstruiken etc. Ook het hotel complex is heel mooi en goed onderhouden, lekker rustig, en een geweldig uitzicht. Zojuist bij het plaatselijke restaurant Dino’s grill & Pizza een Dino’s cheeseburger gegeten, deze was gigantisch, maar echt de beste burger die wij ooit gegeten hebben.

pa en ma

Goeemorgen (bij ons),

Jullie hadden slecht weer, maar hier is het ook druilerig, miezerig en mistroostig weer, dus wij voelen met jullie mee. Alleen hebben wij geen vakantie en jullie wel. Maar over het algemeen hebben jullie het getroffen, veel mooie dingen en prachtige natuur gezien. En wij kijken gewoon op de Campus. Nog een belangrijk verschil, hier is het nu, om 9.30 uur, 12 graden, bij jullie iets meer neem ik aan.

Geniet van de biertjes A en van het grote porties eten A en B. Goetjes van ons.