AriBri.reismee.nl

Port Angeles

Vandaag om 10.00 afgezet door A bij Island Adventures voor en Whale watch cruise. A had geen zin om mee te gaan want hij “had niets met die vlooienbalen”. Ik wel, dus A lekker op de wal achter gelaten. Het was een geweldige ervaring, we hebben eerst een stuk gevaren langs Vancouver Island, enpassant ook nog een stukje Canada mee gepikt, nou ja de Canadese wateren dan, doorgevaren naar San Juan Islands. Daar is voor de kust een gebied waar de orka’s zich voeden. We hebben 2 L groepen gezien, de L48 en een deel van de L50 groep. Totaal waren er zo’n 20 orka’s te zien. 1 van de dames had een kalf bij zich dat is ter herkennen aan de oranje onderkaak, na 2 jaar wordt dit wit. We hebben geweldig veel gezien, maar mijn camera is niet goed genoeg om er mooie foto’s van te maken. Dat is jammer maar desondanks roepen ze wel de herinneringen weer op. Nadat we afscheid hadden genomen van de groep orka’s zijn we, met een noodgang, terug gevaren naar de kust. A vroeg gisteren nog: heb je last van zeeziekte? Waarop ik antwoordde: Ja, maar daar laat ik me niet door weerhouden, en ja hoor ik ben me ziek geweest, ik heb de hele terugweg als een dood vogeltje op het achterdek gezeten met regelmatig een uitje naar de toilet. Op dat moment dacht ik: dit doe ik nooit meer! Maar als je dan weer aan wal bent, een broodje hebt gegeten denk je, als de mogelijkheid zich nog eens voor doet, ga ik waarschijnlijk toch weer.Nadat ik me weer een beetje mens voelde, zijn we een rondje gaan lopen en hebben heerlijk Cedar Plank Salmon gegeten, met een flesje Chardonnay erbij van een plaatselijke wijnmaker. Ik geef nu het toetsenbord aan A voor zijn belevenissen van deze dag.

Nadat ik zeker wist dat B aangemonsterd was eerst de automaar even bijgetankt omdat we niet zoveel meer te rijden hebben dus maar een halve tank genomen. Toen ben ik per auto het dorp verder gaan verkennen en aan de oostkant was de welbekende ‘strip’ waar de meeste Inn’s en standaardwinkels liggen. Ik had me dus voorgenomen om maar eens lekker te gaan shoppen. Helaas dus, in tegenstelling tot voorgaande reizen liggen zijn de de prijzen een stuk hoger dan bij ons en de huidige koers van de US$ geeft momenteel ook nagenoeg geen voordeel dus was ik zeer snel uitgeshopt. Het blijft ons wel verbazen dat er nagenoeg geen klanten in de winkels aanwezig zijn, we vragen ons dan ook constant af waar die van moeten bestaan. Of dit aan de regio ligt of niet, we hebben geen flauw idee, maar we zijn deze reis 5 Staten door gegaan en troffen telkens dit zelfde beeld. Vandaag ben ik dus ook diverse winkels in geweest en ja hoor, ik was de enige klant, echt heel raar. Afijn ik kon nergens slagen tegen een beetje normale prijs en ben toen maar terug gegaan naar ons hotel en heb daar de auto geparkeerd en ben het zgn. centrum (Down Town) maar lopend verder gaan bekijken. Hier dus ook hetzelfde beeld van winkels waar alleen personeel aanwezig is. Zo tegen 13:30 kreeg ik trek en ben dus terug naar ons hotel gegaan om in mijn uppie onze kofferbak lunch op de kamer te gaan doen. Zo tegen de klok van 15:10 zag ik de boot van B de haven naderen en ben haar toen wezen oppikken. Ze kwam een beetje stilletjes en bleekjes van boord maar dat trok snel weg toen ze eenmaal vast grond onder haar voeten had.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!