AriBri.reismee.nl

Seattle

Laatste dag van de vakantie doorgebracht in Seattle. Eerst vlakbij het hotel een lekker ontbijtje genuttigd, daarna gaan lopen naar de Space Needle zo’n 5 blokken van het hotel. Even een paar foto’s vanaf beneden en op naar het loket om kaartjes te kopen. Komt er een man op ons af met 2 kaartjes; alsjeblieft wij zijn als eens boven geweest en hebben deze keer geen zin. Zij bleken van een cruiseschip te zijn en hadden de kaartjes gekregen. Binnen ontdekte we dat de kaartjes 26 dollar stuk waren dus mooi meegenomen. Meneer van de cruiseboot: Nogmaals bedankt! We hebben ook foto’s laten maken, zijn leuk geworden. Na het uitzicht van alle kanten bekeken te hebben zijn we weer naar beneden gegaan en hebben een rondje gemaakt in het Sculpture park.

Daarna, heel toeristisch maar wel leuk, een tour met Emerald hop-on, hop-off tours. Hierbij kun je, de naam zegt het natuurlijk al, er bij diverse plaatsen uit en weer op stappen. Wij hebben het rondje in zijn geheel gemaakt en zijn bij ons beginpunt, de Space Needle weer uitgestapt en hebben de monorail terug genomen naar het centrum. Daar straatje in en uit gelopen, naar China Town en het Historische deel van de stad. Leuke winkeltjes gezien zelfs ons eigen cafe; A & B cafe. Intussen was het lekker opgewarmd in de stad ca. 27 graden, dus zijn we op ons gemakkie terug gelopen richting het hotel. Om af te koelen nog even een National Park Center binnen gestapt waar we een film gezien hebben over Klondike Gold, goudzoekers in Alaska. De goudzoekers kwamen uit de hele wereld en zo’n 70% reisde via Seattle, dit heeft de stad veel rijkdom gegeven en gemaakt wat hij nu is. Zo meteen nog even ergens ons “laatste avondmaal” doen dan morgen op naar Nederland. We moeten iets van 13.30 vliegen en zijn zondagochtend weer back in town!

A zal jullie nog van een laatste blog voorzien met de statistische gegevens van onze reis.

Pa

Goede reis terug en tot ziens!

Rosa

Wat een gelukstreffer met die kaartjes! De foto's zijn idd erg leuk. Gaaf hoor.
Een goeie terugreis morgen. Kijk er naar uit je weer terug te zien paps!
Dikke kus