AriBri.reismee.nl

Port Angeles <> Seattle

Vanochtend vertrokken om onze laatste etappe van onze “road trip” te gaan volbrengen en daarmee de cirkel te sluiten, bestemming dus: Seattle.

Ongeveer 20 mile vanaf Port Angeles nog even gestopt bij een galery waar B een heus echt Indianen kunstwerk heeft aangeschaft.

We naderden Seattle via de veerpont – overtocht duurde ca. 20 min – en het was fantastisch om de stad aan de horizon steeds dichterbij te zien komen. We hadden binnen redelijke tijd een hotel gevonden, inclusief gratis parkeren wat nog wel wat voeten in aarde had. Er is hier een parkeergarage maar die is zeer krap bemeten het was dus voor A passen en meten om de auto zonder schade te parkeren maar met 1 cm speling is het dan uiteindelijk toch gelukt.

De middag doorgebracht met het doorkruisen van het centrum, wel lopend natuurlijk maar dat is allemaal redelijk te doen. We kwamen uit bij Pike Market wat de oudste Farmers Market van Amerika is, een belevenis op zich. Bij één van de viskramen gooien ze elkaar de vis over een afstand van een paar meter toe, geweldig om te zien en een attractie apart dus en het is B gelukt om het werpen van de vis op foto vast te leggen.

Net naast Pike Market ligt Post Alley waar echt meters muur volgeplakt zit met kauwgom echt een bizar gezicht. Deze stad heeft echt mooie grote gebouwen en er wordt nog volop meer gebouwd dus de skyline de komende jaren nog wel veranderen.

Wat ons ook hier weer opvalt is dat het aantal daklozen gigantisch is maar dit is niet alleen in deze plaats maar dit fenomeen zijn we eigenlijk op heel onze route tegengekomen. Tijdens het nuttige van een bak koffie hadden wij zicht op één van deze dakloze die recht in ons gezichtveld haar crackpijp vulde en volop zat te kicken.

Morgen gaan we de stad verder verkennen en kijken wat we dan weer gaan beleven.

us&jf

En, ook nog creatief geweest met kauwgom?
Weer hele leuke foto's en verhalen,veel gezien de afgelopen 3 weken(net of we er een beetje bij waren).
Een hele goeie terugvlucht en tot snel !!!

brigit

brigit en reisgenoot