AriBri.reismee.nl

Winthrop <> Grand Coulee

Vanmorgen wat later opgestaan en heerlijk ontbeten in één van de “authentieke” pandjes aan de Riverside Avenue waar ook ons hotel stond. Echt een geweldig hotel, kamer direct aan de Methow rivier. We hebben geslapen met de verandadeur wijd open en het geluid van de snel stromende rivier, heerlijk rust gevend! Vlak voordat we weggingen, zagen we nog een hert op een eilandje in de rivier, zij zwom daarna door de snelstromende rivier naar de overkant. Ik dacht echt dat ze zou verdrinken maar nee, natuurlijk niet, die dieren zijn dat gewend om te doen. Toen ze de overkant bereikte ontmoette ze daar een ander hert. Ik denk dat het 2 hindes waren, ze hadden geen gewei.

Na het ontbijt zijn we de winkeltjes aan de Riverside Ave. gaan bekijken. Leuke winkeltjes, ik heb erg leuke tassen gezien, maar toen ik de prijs zag vond ik ze toch een stuk minder leuk dus maar in de winkel laten hangen.

We hebben 4 Amerikaanse dames ontmoet, ze vroegen ons foto’s te maken van het groepje. Geweldige vrouwen, allen al op leeftijd maar zo aardig en enthousiast. Eén van de dames gaf haar telefoonnummer. Ze woont in Olympia, de hoofdstad van Washington, en als we in de buurt zijn kunnen we haar bellen dan geeft ze ons een rondleiding.

Dat is echt zo Amerikaans, zo leuk.

Tegen 12 uur zijn we gaan rijden, we hebben de Methow rivier al meanderend, gevolgd tot aan de Chief Joseph dam, daar hebben we geluncht aan overkapte lunchtafels op een soort gemeenschappelijk sportveld, recreatieveld van de bijbehorende plaats, Bridgeport.

Dat is zo mooi en netjes daar, er is daar niemand, maar alles is schoon en onderhouden. Er staat daar een openbaar toilet, schoon, ruikt fris. In Nederland kennen wij zoiets niet, als er al iets gedaan zou worden is het in no time verziekt door de jeugd. Hier nog geen centimeter graffiti op de muur.

Onderweg hebben we een enorme hoeveelheid appelboomgaarden gezien, ook rondom de Chief Joseph dam waren er diverse boomgaarden en aan de overkant een heel groot verpak en verschepingsstation voor de appeltjes. Ik las later in mijn reisboek dat deze omgeving ook inderdaad bekend staat om zijn appelteelt.

Na de lunch verder gereden naar de Grand Coulee dam. Schijnt nog steeds het grootste betonnen bouwwerk te zijn ter wereld. Even een stukje Wikipedia:

Samen met de Hoover dam is het één van de meest beroemde dammen van Amerika.De omvang van de dam is zo’n anderhalve kilometer lang en 168 meter hoog. Dat is 2x hoger dan de Niagarawatervallen. Het hotel waar we nu zijn ligt onder aan de dam, dus mocht de dam vannacht doorbreken dan hebben wij een klein probleempje.

Rosa

Klinkt prachtig allemaal! Ben nu al erg benieuwd naar de foto's!

Rosa

Heb ze inmiddels gevonden hihi. Ben jaloers! Echt een andere dimensie.

us&jf

Wat een geweldige foto's.
Jullie hebben al veel gezien de afgelopen dagen.
Ben al beniewd naar de volgende foto's en verhalen.

pa

O ja, en wat betreft de natuur, er lopen bij ons geen herten in de tuin, althans het is me niet opgevallen. Maar wij hebben wel jonge meesjes in het vogelhuisje zitten. Ze zijn duidelijk te horen als je in de tuin loopt. En dat hebben jullie niet. Ja, verschil moet er zijn. Groetjes.