AriBri.reismee.nl

Polson <> Butte

Gisteren avond toen we gingen slapen werd het steeds donkerder boven de bergen rond het Flathead meer. De lucht werd steeds dreigender en we zagen het in de verte regenen. Dat beloofd wat voor morgen zeiden we tegen elkaar. En inderdaad, het beloofde wat! We hadden de gordijnen open gelaten en werden gewekt door de zon aan een strak blauwe hemel boven een heerlijk rustig meer. Wat een voorrecht is het als je met dit uitzicht mag wakker worden.

Door de zachte bedden van de afgelopen 2 dagen heeft mijn onderrug het helaas begeven ik lijk nu wel een oud wijf als ik uit mijn stoel op sta. Maar goed we zijn met vakantie dus na een paar oefeningetjes om weer een beetje soepel te worden om ca 9.30 uur op weg naar Butte gegaan.

Onderweg zijn we gestopt bij National Bison Range. Deze is in 1908 opgericht omdat door het vele jagen het aantal bisons in de natuur was teruggelopen van ca 30 tot 60 miljoen tot zo`n 100 stuks. Deze actie is zoals bekend een groot succes geworden. Nu zijn er nog 350-500 bisons die deze range hun thuis mogen noemen. We verwachtten natuurlijk bisons te zien en die hebben we gezien, heel veel en ook heel dichtbij.

Maar wat het mooiste was; vlak voor ons kwam er een zwarte beer met 2 cubbies vanuit het gras de weg over steken. Mama en 1 cub waren bruin de andere cub was zwart. We hebben ze een heel eind kunnen volgen, met de camera, naar beneden. Geweldig leuk om te zien. Daarna zagen we onder een boom een aantal bighorn sheeps liggen, ook hele mooie beesten maar niet zo goed te zien doordat ze lekker in de schaduw lagen. Toen kwamen we de grote kudde bisons tegen, eerst een beetje in de verte maar we zijn gewoon blijven staan met de auto en ze kwamen steeds dichter bij. Op een gegeven moment wel heel erg dichtbij! De kudde bestaat uit vrouwtjes en jongen, de vrouwtjes worden zo’n 500 kg en zijn toch wel heel groot als je ze van zo dichtbij ziet. De mannetjes kunnen 1000 kg worden, zij leven solitair in het park. Onderweg ook nog Whitetail deers en een enkel hert gezien.

Kortom,we hebben geluk gehad dat we weer zoveel hebben mogen zien vandaag.

Na het park zijn we, voor het eerst via een Interstate, verder gegaan naar Butte. In het hotel is een overdekt zwembad, dus het oude wijf is baantjes gaan zwemmen, oefeningen gedaan, in de hot tub gaan zitten, maar helaas het heeft niet mogen baten. Wat wel leuk was, ik was de enige in het zwembad, lekker hoor.

Vanavond even snel iets gegeten bij de Burger King en morgen echt richting Yellowstone!

pa en ma

Weer heel wat beleefd en gezien. En het dreigende slechte weer is ook goed afgelopen. Dus weer heel wat over na te praten en over een poosje te bekijken. Want je zal wel heel meer foto's hebben gemaakt dan wij nu hebben gezien. Geniet verder, veel plezier en nog veel smakelijke maaltijden. Groetjes.

Je dochtert

Wat een super foto's. En wat moeten jullie het prachtig hebben daar. Geniet!

Daan

Wat mooi beschreven allemaal. Net of ik er bij ben. Maarre die maffe bomen van de vorige dag waren echt gek of niet ;)
Geniet er nog van