AriBri.reismee.nl

Butte <> West Yellowstone

Nadat we vanochtend eerst getankt, gebankierd en proviand hadden ingeslagen vetrokken we naar Yellowstone. We hadden op het plaatselijke nieuws en via het Net al vernomen dat het daar een stuk frisser zou zijn dus voorlopig zitten de korte mouwtjes en korte broek dus even in de koffer.

Onze reis was weer echt genieten van al het mooie natuurschoon en de steeds variërende omgeving. Dan weer over bergen, zelfs rijdend in de wolken en dan weer in een vallei waar de zon weer volop scheen. Onderweg het nodige wild gezien zoals herten, wezels, een soort van muskusrat en een heuse zee arend, we komen soms ogen te kort kan je wel stellen.

Tussendoor gestopt in Virginia City – een echt gehucht – waar alles zoveel mogelijk in de oude stijl van het ‘wilde westen’ gehouden wordt. Hier lekker even rond gebanjerd en we vernamen dat er om 13:30 een optocht zou plaats vinden om het zomerseizoen te openen. Onze beslissing was dus snel genomen, we zouden wel even wat langer blijven om dit festijn in volle glorie te aanschouwen.

Let op; de gehele optocht bestond uit: de plaatselijke fanfare, een soort toeristenbus, 3 stuks paard en wagen, een stuk of 20 paarden en als afsluiting de lokale brandweer auto. Wij hadden er wel lol om want elke Amerikaan stond luid te applaudisseren en wij nuchtere Hollanders keken elkaar eens aan van ‘is dit het nu’.

Na dit “grandioze spektakel” zijn we 1,8 mile verder gereden naar Nevada City wat een zgn. ‘ghost town’ zou moeten zijn. Helaas viel dit ook zwaar tegen er stonden wel wat authentieke echt oude gebouwtjes welke bijna allemaal als Lodge verhuurt werden, het hotel en de saloon waren ook in de echte oude stijl gebleven en er was een gedeelte van het voormalige dorp wat een soort van openlucht museum was waar de plaatselijke bevolking in de traditionele kleding van toen hun dingetjes deden. Met ander woorden: het was geen echte ‘ghost town’ en zoals meestal in dit land was alles vercommercialiseerd.

Hierna doorgetrokken naar West Yellowstone waar we gisteravond online een hotel voor de komende 3 dagen hebben geboekt. Dit was nog een hele toer omdat het dit weekend Memorial Day is wat voor de amerikanen meestal een lang weekend is, dus nagenoeg elk hotel zat al helemaal volgeboekt. Afijn we hebben wat gevonden en zitten echt op een steenworp van de ingang van het park af.

We balen alleen dat de internet/Wifi verbinding in dit hotel gewoon ‘vet zwaar bagger’ is we kunnen nagenoeg met onze telefoons, Ipad en laptop niet online komen. Voor de trouwe volgers van dit blog; hou er dus rekening mee dat wij misschien niet elke dag kunnen uploaden maar wees gerust we bewaren alles op de laptop en maken dan tzt wel even een inhaalslag.

Tom Brantenaar

Leuk jullie reisverslag te kunnen lezen. Elke dag weer iets
anders, maar de mooie landschappen blijven steeds langskomen.
Geweldig toch ! En voor de inwendige mens is er altijd wel wat te vinden, daar weten die Amerikanen wel raad mee ! Voorspoedige reis verder. Tom

a,v,d,Hoeven

Aris een heel leuk verslag van je vakantie en nog veel genot en goede reis verder,
gr,aad