AriBri.reismee.nl

Yellowstone - dag1

Vandaag hebben we een dag gehad met een dubbel gevoel.

Vanmorgen tijdens het ontbijt zaten er een stuk of 35-40 chinezen in de lobby te wachten op de bus. Een gekakel niet normaal. Mijn ochtend ritueel laat ik graag in alle rust verlopen en dat was niet mogelijk vandaag.

Maar goed, we gingen naar: Yellowstone National Park! Geweldig toch…..Ja we hebben geweldig mooie, indrukwekkende beelden gezien, maar toch geen goed gevoel.Het is nu eind mei, het is nu al zo druk in het park dat ik op een gegeven moment tegen A zei, het lijkt wel of we in Blijdorp lopen. Heel veel Chinezen en mensen uit India, bussen vol. Vooral ik moest me daar erg overheen zetten.Maar toen ik dat gedaan had kon ik wel genieten van de mooie natuur.

Vooral de geisers, dat is zo indrukwekkend. Je rijdt ergens en ineens zie je stoom uit de grond komen, een heel surrealistisch en spooky gezicht.Old Faithfull natuurlijk helemaal geweldig, die enorme kracht waarmee dat water naar boven wordt gestuwd, maar ook de kleinere geisers met hun enorme mooie kleuren en verschrikkelijke stank van de zwavel. De eerste keer is het echt verschrikkelijk maar je gaat er aan wennen. Later ruik je het niet eens meer.

Kwa dieren hebben wij enorm veel bisons gezien, die beesten zijn echt heer en meester van het park. Ze trekken zich nergens iets van aan en lopen de weg op, gaan op hun gemak liggen op een meter van de weg, ze kijken niet op of om. Heel leuk ook, die kuddes vrouwtjes met hun jongen, die lieve pas geboren kalfjes zijn zo cute. Heerlijk! Verder hebben we aardig wat herten gezien, maar die laten zich lastig op de foto zetten. En, toen we naar de uitgang van het park, in file, reden een wolf! Het ging heel snel A reed, ik zag in eens wat bewegen en dacht in 1e instantie aan een vos, maar deze was groter en licht van kleur, het was een WOLF.

Aan het einde van de dag ging het flink regenen, de weersverwachtingen voor Yellowstone waren al weken niet best, koud 8-11 graden en veel regen. Nou koud was het wel maar we hebben het de hele dag droog gehouden. Voor morgen wordt er iets beter weer voorspeld. We gaan dan weer een hele dag Yellowstone in en willen dan een wandeling gaan maken. We hopen dat het dan minder druk is in het park, zodat we de grootsheid ook echt kunnen beleven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!