AriBri.reismee.nl

Yellowstone - dag2

Vanochtend wederom vertrokken naar Yellowstone Park, hopende dat het wat minder druk zou zijn als gisteren en gelukkig dit was duidelijk het geval.

Gisteren hebben we mn. Het zuidelijke gedeelte van het park aangedaan en van vandaag hebben we het noordelijke deel gedaan. De natuur is hier geheel anders, veel meer bergen en valleien dus eigenlijk veel meer hoogte verschillen en daarmee dus ook vergezichten. Wij hadden mazzel dat één van de 2 bergpassen die door de sneeuw gesloten was, vandaag weer opengesteld was en dit paste precies in onze route.

We moeten nog wel een rectificatie doorvoeren op onze blog van gisteren. Wij dachten een wolf te hebben gezien maar bij het bezoek aan het visitor centrum waar nagenoeg alle dieren van het park ‘opgezet’ aanwezig waren, bleek het geen wolf te zijn geweest maar een coyote.

Vandaag wel ieder geval 2 grizzly beren gezien (hierover bestaat geen twijfel, een parkwachter stond nml. naast ons). De enig manier om ze echt een beetje goed te zien was om door een verrekijker en of telelens te kijken wat we beide hebben kunnen doen.

In de loop van de dag vele bizons, herten, edelherten, wapities, eekhoorntjes en een soort stokstaartje wat op 1,5 mtr. van me af stond gezien. Het is echt ongelofelijk dat je zo veel wild op een dag kan zien en dat in zo’n prachtige omgeving.

Aan het eind van de middag gingen we door de – tot voor kort gesloten – bergpas en reden we echt door de sneeuw. Op het hoogste punt van de deze bergpas zijn we even gestopt en begon het plots te hagelen wat overging in sneeuw en daarna regen en dit allemaal in een tijdsbestek van paar minuten. De buitjes die hier vallen zijn wel heel plaatselijk, vaak is het een paar honderd meter verder totaal droog.

Ieder geval deze 2e dag Yellowstone beviel ons stukken beter dan de 1e omdat het een héél stuk rustiger is en we niet het gevoel hebben in een soort attractie park te vertoeven en we hebben wederom volop genoten van de soms wonderbaarlijke mooie natuur en diverse vergezichten.

Morgen trekken we verder en zien we wel waar we de dag eindigen.