AriBri.reismee.nl

Yellowstone <> Arco

Vanmorgen zijn we om een uur of 10 vanuit Yellowstone vertrokken.

We zouden eerst gaan winkelen maar het regende pijpenstelen, en het was grijs zover je kon kijken. De afgelopen dagen hebben we eigenlijk prima weer gehad in Yellowstone, de hele dag droog tot een uur of 4, 5 daarna begon het te regenen. Eigenlijk ben je dan de dag al aan het afbouwen, dan is het niet zo erg.

Het enige wat ik nu mis is mijn souvenir; een Yellowstone pannenlap! Dus moet ik ergens anders nog een souvenirtje scoren.

We zijn gaan rijden naar Idaho Falls, de naam zegt het al ze hebben daar een waterval. Wel grappig midden in de stad, maar het is een aangelegde waterval om energie op te wekken. Op zich wel uniek zo midden in die stad en ook mooi aangelegd, maar we hebben de afgelopen dagen zulke mooie natuurlijke watervallen gezien dat het niet zo veel indruk maakte. Wel lekker op een bankje in het zonnetje onze lunch genuttigd met uitzicht op de waterval.

Na de lunch verder gereden richting Craters of the Moon NP. We reden door een enorme woestijn, een ellenlange weg en erg saai en slaapverwekkend. We kwamen ook niets tegen geen levende ziel, wel een paar dode langs de weg, maar ook geen dorpje.

Na een tijd rijden in de Idaho Desert, birthplace of rattlesnakes and nuclear power, kwamen we in Arco. Een klein plaatsje, nog geen 1000 inwoners, maar wereldbekend in USA omdat hier in 1951 de eerste atoomcentrale werd geopend. Daar wordt een enorme bekendheid aan gegeven. Dat er 2 jaar daarna een meltdown is geweest waarbij 3 doden vielen, daar hoor of zie je niets van.

Intussen was het alweer bijna half vier en zijn we hier maar blijven hangen in een super klein, maar prima motel. Zojuist een heerlijke Rib eye steak gegeten bij een tentje hiernaast met de inspirerende naam Pickle’s Place. Maar heerlijk gegeten!