AriBri.reismee.nl

Ontario <> The Dalles

Vanmorgen rond 9.30 vertrokken uit Ontario. Bij de grens Idaho/Orgegon ging de tijd weer een uurtje terug dus eigenlijk om 8.30 vertrokken. Tijdverschil met Nederland is nu weer 9 uur.

We hebben vandaag weer een hele dag rijden achter de rug, weer een mooie roadtrip geweest. De landschappen die je ziet veranderen, van bos, in heuvels, in vlak, in dor, in groen, geweldig. Het enige vervelende is als je door een dorre en droge woestijn rijdt is er zo weinig te zien dat je er erg suf van wordt. Dus regelmatig even stoppen A een peukie doen B een paar tomaatjes en worteltjes en we kunnen we weer tegen aan.

We hebben geluncht op een rest area, we blijven het verbazingwekkend vinden hoe die plaatsen eruit zien, netjes geschoren gras, mooie boompjes, picknick tafeltjes en bankjes in de schaduw, ruimte om wat rond te lopen en een toiletgebouw wat zo schoon is daar kan menig bedrijf/restaurant in Nederland een voorbeeld aan nemen.

Toen we hadden gegeten kwam er een geweldig mooie truck aan rijden van Farmers Oil, wij zaten de truck te bewonderen en de chauffeur kwam naar A toe en gaf hem 2 kalenders. Die man was zo trots op zijn wagen, hij vroeg of ik op Facebook zat, ja natuurlijk, dan moet je op onze pagina kijken daar staan nog veel meer mooie auto’s op.

En ja inderdaad , er staan nog veel meer mooie auto’s op.

Daarna verder gereden richting Wasco, we reden daar weer door de heuvels en elke keer als we een rij heuvels passeerde en boven op de toppen waren vroegen wij ons af wat voor landschap krijgen we nu weer te zien, echt elke keer weer verschillend. In Wasco zelf was er niets waar wij wilde slapen, daarom zijn we doorgereden naar The Dalles en daar zitten we nu op een terrasjes achter onze kamer, direct aan het zwembad met uitzicht op de Dallesdam in de Columbia River.

Toen we hier om een uur of 3 aankwamen was het 33 graden, dus zwemkleding aan en plonsen. Daarna heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel en nu nog even zitten en bloggen natuurlijk.

Je nichtje

Wat een geweldig leesvoer! Met alle foto's erbij kom ik helemaal in jullie sfeer. Het klinkt alsof jullie erg tevreden zijn. Geniet van de omgeving en het (bizar schommelende) weer! xxx R.

pa en ma

Wij genieten van je dagelijkse verslagen en foto series die je ons stuurt. Het is onvoorstelbaar hoeveel variatie de natuur biedt. Vanmorgen dacht ik weer, even kijken wat ze nu weer beleefd hebben. Maar helaas geen bericht. Is de inspiratie op? Nee toch zeker? We zien er naar uit. Groetjes.