AriBri.reismee.nl

The Dalles <> Portland

Met enige vertraging wegens Internet problemen, maar beter laat dan nooit

Wink

Nadat we voor ons doen een zéér karig ontbijt hadden genuttigd gingen weer op pad, ons 1e doel deze trip was Shaniko een zgn. ghosttown. Om eerlijk te zijn hadden we ons een beetje verkeken op de afstand dus na ca. 1,5 uur kwamen we op de plaats van bestemming aan. Het was in de tussentijd alweer behoorlijk warm zo tegen de 33 gr. maar dit mocht de pret niet drukken.

Shaniko was zo rondom 1900 een bloeiende gemeenschap welke voornamelijk werd gestimuleerd door een gigantische op- overslag loods waar de lokale boeren hun spullen naar toe brachten en dan via trein verder getransporteerd werden. We zijn er niet precies achter gekomen waarom dit teloor is gegaan, we komen niet verder dat er wel een hele grote brand heeft plaatsgevonden. Momenteel probeert men de oude authentieke gebouwtjes te restaureren en in oude glorie te herstellen.

Toen we onze wandeling door dit dorpje gedaan hadden trokken we verder naar Hoodriver waar B zich helemaal op verheugde omdat daar diverse wijnlokalen zaten en we zouden dus de nodige wijntjes gaan proeven, testen en beoordelen. Omdat het zo 33 gr. was en B niet goed tegen alcohol kan - met deze temperaturen - heeft ze het na één proeverij laten afweten. De geproefde wijnen waren wel héél lekker. We besloten om de rest van de wijnlokalen maar niet meer aan te doen en onze weg voort te zetten richting Portland.

Allereerst via onze Gps op zoek naar een Crocs zaak om een bepaald soort Crocks te proberen te scoren. Dit was dus een heel feest want we belandde midden in de spits en hebben zodoende ca. 30 min. in file gereden. Afijn nadat we de desbetreffende zaak dan eindelijk hadden weten te vinden bleek dat deze bepaalde soort niet meer verkocht werd. We besloten maar om eerst wat te gaan eten voordat we op zoek zouden gaan naar een overnachting, anders zouden we richting centrum / down-town wederom in dezelfde file uitkomen. Na het eten dus dan richting centrum – file vrij – en eigenlijk redelijk snel een overnachting weten te vinden in het EconoLodge wat aan de grens van het zgn. uitgaansgebied ligt.

Morgen een autoloos dagje en gaan we te voet de stad verkennen cq. onveilig maken.