AriBri.reismee.nl

Portland

Jeetje wat een vermoeiende maar relaxte dag was dit.

Vanmorgen eerst uitgeslapen, zolang zelfs dat we het ontbijt hebben gemist. Maar gelukkig hadden we nog broodjes in de auto, dus hoefden we niet eerst op zoek naar een ontbijtje. Auto heeft vandaag ook een rustdag gehad, wij hebben alles lopend gedaan.

Om een uur of half 11 gaan wandelen. We kwamen terecht op de Farmers Market. Heerlijke kaasjes, vis, fruit enzovoort geproefd. Dat is natuurlijk helemaal mijn ding. 1000 keer leuker dan de boodschappen bij de Walmart. Alles is wel ontzettend duur. Een bakje tuinbonen van 1 lbs (ca 450 gram) 5 dollar, bloemkool 4 dollar per lbs. Aardbeien 7 dollar. Ook in de supermarkt hebben we gezien dat de prijzen veel hoger liggen dan bij ons. De dove deodorant die bij ons nog geen 2,50 euro kost is hier bijna 6 dollar. Op de Farmers Market een hele leuke linnen tas gekregen, bedrukt met een schilderij gemaakt door een verstandelijk beperkte vrouw, die met een wedstrijd de eerste prijs heeft gewonnen en naast een cheque 1000 dollar haar schilderij op de tasjes gedrukt ziet staan. Leuk souvenir!

Na de Farmers Market hebben we over de Saterday Market gelopen, dit is eigenlijk meer een braderie dan een markt zoals wij dat kennen. Daarna zijn we de stad gaan doorkruisen. Ik heb een bezoek gebracht aan de Chinese tuin in China town. Mooi maar heel klein, ik denk ongeveer 1/8 deel van ons Arboretum Trompenburg. Dit weekend trad er een dans groep op uit Hawaii vanwege het Festival of Roses in de stad. A had geen zin om mee te gaan, hij is lekker op een bankje mensen gaan zitten kijken. Gegeten hebben we bij een Streetfood car. Helemaal geweldig vind ik dat. Een heel plein vol met karren waar je allerlei soorten eten kan kopen, Italiaans, Chinees, Indiaas, Marokkaans, Grieks, etc., etc. Erg lekker en goedkoop.

Om een uur of vijf waren we weer in het hotel, lekker een beetje gerelaxt en ’s-avonds weer terug de stad in voor de Starlight parade. Een geweldige happening van 20.30 tot 23.00 uur. ‘s-morgens om 11 uur kwamen we al mensen tegen die in een stoeltje langs de straat zaten om de parade maar goed te kunnen zien. Wij hadden eigenlijk ook een goed plekje gevonden. We stonden achter een dranghek met 2 rijtjes mensen in stoeltjes voor ons, dus een perfect uitzicht. Alle plaatselijke drumbands, bedrijven, sportclubs en wat voor vereniging je maar kunt bedenken kwamen langs in met lichtjes versierde praalwagens. Heel leuk om te zien. Je merkt hier wel dat die Amerikanen ontzettende patriottisch zijn, bij de wagens van de marine, het leger, de brandweer ging iedereen helemaal uit zijn dak. Morgen gaan we weer rijden, verder met de roaddtrip.