AriBri.reismee.nl

Portland <> Long Beach

Vanochtend ca. 09:30 vertokken uit Portland. Door het oversteken van de Columbia rivier zaten we binnen no-time in de Staat Washington, hier veranderde het landschap plots, heel raar om mee te maken dat een 10<>15 km zoveel verschil kan maken.Het is hier veel groener en met veel meer gemengde bossen ook is het nu heuvelachtig, weer een totaal andere

We reden met een gezapig gangetje door dit mooie landschap en regelmatig stoppend bij bezienswaardigheden wat voornamelijk bestond uit natuur / wild uitzichtplaatsen. Bij een van deze stops in Willapa National Wildlife Refuge wel aparte dingen gezien zoals echt gigantisch veel salamanders, een jagende vis in een kreek, hele aparte zwaluwen (met uitvliegende jongen) en toen we hiervandaan weer op weg gingen zag A zelfs een heuse alligator zwemmen en in linie zwemmende pelikanen die aan het vissen waren.

Onderweg op zoek naar een geschikte (kofferbak) lunchplaats kwamen we bij toeval bij een overdekte historische houten brug. Deze was in 1904 als gewone brug gebouwd door een Zweedse immigrant en in 1905 totaal overkapt omdat bij nat weer het vee op de ‘open’ brug steeds uitgleed.

Uiteindelijk zijn we in Long Beach beland wat pal aan de kust ligt. Nog even bij het strand gekeken maar er staat zoveel wind dat je nagenoeg gezandstraald werd. Dorpje opzicht stelt niet zo gek veel voor eigenlijk 1 lange straat met voornamelijk toeristenwinkeltjes.

Morgen reizen we verder langs de kust noordwaarts.