AriBri.reismee.nl

Kalispell <> Glacier Nat. Park <> Polson

Na een heerlijk ontbijt in het Comfort Inn en nadat we de nodige proviand hadden ingeslagen in de plaatselijke super zijn we omstreeks 10:30 op pad gegaan met als doel Glacier National Park.

Na ca. 40 min rijden hadden we onze bestemming bereikt en om het park in te mogen moesten we $25,00 betalen maar ik moet zeggen het was het dubbel en dwars waard.

Glacier is eigenlijk het begin van de Rocky Mountains dus bergen te over. Helaas konden we niet het park doorkruisen zoals wij in gedachten hadden omdat er in de bergpassen nog teveel sneeuw lag en men nog volop bezig was om dit te ruimen.

We werden bij de ingang van het park al gewaarschuwd dmv van borden en flyers dat dit “Bear Country” was en wie en wat te doen als je onverwachts een beer zou tegenkomen. Nou je raadt het al, we hebben potdomme geen ‘fucking beer’ gezien.

Welheerlijk genoten van de wonderschone natuuraanzichten mn. de spiegelingen in het strak helder meer zijn echt adembenemend, het water is er ook kristalhelder.

Het smeltende ijs vormt zeer snel stromende riviertjes die zich een weg banen tussen de rotsformaties en uiteindelijk uitmonden in Lake McDonalds. Wij hebben geprobeerd dit op foto vast te leggen maar het schuimende rivierwater is zo ‘hard wit’ dat het nagenoeg met onze camera’s niet te doen is.

Na een onze lunch – op een picknick bank naast een riviertje – hebben we de Red Cedar route gelopen wat ook erg indrukwekkend was. Die maffe bomen kunnen wel meer dan 1000 jaar oud worden en bereiken een ongelofelijke hoogte. Heel apart is dat als dit hout in de riviertjes terecht komt en het nat blijft, het inderdaad roestbruin kleurt.

Na onze wandeling zijn we rustig het park weer uitgegaan, onderweg nog wel links en rechts stoppen om van het natuurschoon te genieten.

Wij zijn vandaag uiteindelijk gestopt in Polson waar we in het American Best Value zitten met een giga mooi uitzicht over het Flathead Lake. In de tussentijd trekken de wolken zich samen boven de Rocky Mountains waar wij vanuit onze kamer de regen kunnen zien vallen. Het is dus even afwachten wat voor weer we morgen hebben maar tot op heden mogen we beslist niet klagen, ik keek vanmiddag in Glacier op een thermometer en daar was het 28 gr. in de schaduw.

Morgen verder op weg naar Yellow Stone Park.

Hettie

Wauw, dit was genieten! Wat een mooie natuur. Ik kijk uit naar de foto's van het Yellostone NP.
Heel veel plezier verder